dinsdag 1 januari 2013

Mini-tasje

Een tijdje geleden in de naailes... 'Juf Linda' begroette ons zoals altijd zeer enthousiast en vertelde dat we een tasje gingen maken dat op 1-2-3 af was. Klinkt leuk maar eerst zien en dan geloven dacht ik dan. 

Ze had een afgewerkt exemplaar bij en inderdaad het zag er mooi uit. Zoiets snel in elkaar steken dat was een ander paar mouwen. Om ons te overtuigen zou ze ter plekke een demonstratie geven. Goed voorbereid als ze was nam Linda een reeds op maat geknipt lapje stof. Het tasje zou binnen de vijf minuten af zijn. Dit moest gechronometreerd worden! Ik gaf het startsein en Linda ging aan de slag met het lapje stof, garen en een rits. Binnen de vijf minuten lukt niet maar ik klokte af op een zeer verdienstelijke zes minuten en 11 seconden. 

Ik zag het al voor me... een nieuw make-uptasje, een tasje voor mijn nagellak, enz. Ondertussen werd er één mini-tasje gemaakt met een restje rode stof. Niet in een nieuwe recordtijd, integendeel. Bij mij duurde het ongeveer twintig minuten om het te maken. Wel fijn om zo snel resultaat te hebben van je prutswerk. En al zeg ik het zelf, het resultaat mag er wezen.

Mini-tasje

Last minute besliste ik om er een applicatie van Hema op te strijken en om het helemaal af te werken kwam er aan de rits nog een rode kraal te hangen. Een overgebleven kraal trouwens, deze rode fimoklei-bolletjes gebruikte ik bij het maken van de ketting voor mijn Secret Santa slachtoffer, Buffie

Rode kraal als extraatje

Kerstkralen voor Buffie

Fimoklei, ik werk er graag mee. Bolletjes maken, met een tandenstoker gaatjes erin prikken, 30 minuten bakken op 110 graden en je hebt zelfgemaakte kralen. Zo simpel is het! En je kan als eens zot doen want er zijn verschillende flashy kleurtjes te verkrijgen, al dan niet met glinster-effect.

Bij deze... iedereen een glinsterend 2013 toegewenst en dat ik nog veel mini-tasjes mag maken dit jaar!

2 opmerkingen:

  1. Dag Ann,

    nogmaals dank voor de super secret santa! Ik geniet nog steeds van de voetbadjes en lekkernijen en de kralen. Dankzij jou heb ik de geneugten van het fimo-kleien ontdekt, helemaal de max. En ik wou vragen: heb jij voor mij het recept voor die overheerlijke witte chocopasta? Ik ben verslaafd!

    greetz
    Buffie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Buffie,

    fijn om te horen dat de secret santa geslaagd was voor jou! En fimo-kleien is echt super. Ik ga nu proberen om zelf knopen te maken in fimo-klei ... ben benieuwd of het lukt.
    Ik zet het recept van de witte chocoladepasta onmiddellijk online. Ik kan er zelf trouwens ook niet afblijven als ik deze maak! Gewoon met de lepel in de pot :-)


    Groetjes,

    Ann

    BeantwoordenVerwijderen