zondag 17 februari 2013

Kastje zonder spiegel

Eindelijk ... opnieuw een gerestyled meubeltje op Tierlanntijntjes. Kastjes een nieuwe touch geven, één van de leukste dingen om te doen. Deze keer was het een commode van donker hout met een ietwat zware uitstraling. In de kringwinkel zag ik het al voor mij... ik zou er een luchtige versie van maken. De wederhelft had enorme twijfels maar toch heb ik mijn zin kunnen doordrijven en de aankoop werd een feit. Ondertussen heeft hij me al toegefluisterd dat het een mooi kastje is geworden. Opzet geslaagd! 

Commode in het wit

Normaal gezien hoorde er nog een ouderwetse spiegel bij, maar helaas deze sneuvelde een tijdje geleden. Een nieuwe laten maken was een iets te kostelijke zaak dus we doen het voorlopig zonder. Moest iemand ooit een gelijkaardige spiegel tegenkomen zoals op het schetsje hieronder. Let me know!

Wanted 

De spiegel heb ik dan wel moeten afgeven, de bloemenknopjes van de deurtjes en schuifjes komen helemaal tot zijn recht in deze witte versie. Op het oude kastje zaten er nog rozetten achter de knopjes, die zijn weggelaten wegens te opzichtig.

Deurknopje zonder rozet

Detail deurknopje

Het kastje kreeg een plaats in de slaapkamer en het geheel werd afgewerkt met een postuurke van een schoon katteke en een fris (nep)bloempje. Meer heb ik niet nodig om de dag goed te beginnen!

Afwerking

1 opmerking: