zondag 26 mei 2013

Afscheid van een speciaal kastje

Met dit kastje begon het restylen van meubeltjes allemaal! Drie jaar geleden ongeveer startte ik mijn zoektocht naar een commode op enkele tweedehands websites. Na verschillende muisklikken had ik mijn droomkastje gevonden en het stond klaar om op te halen bij een zeer sympathieke dame in Nederland. 

Twee vrouwen die één kastje in een auto moeten krijgen, het bleek niet evident. Thuis het kastje uit de auto krijgen was nog lastiger! De buurman was zelfs van mening dat we het meubeltje uiteen moesten halen om het eruit te krijgen. Gelukkig kwam er een reddende engel op bezoek en zijn we er in geslaagd om het in zijn gehele te bevrijden. 

Commode met spiegel - kalkwas

Ik behandelde deze commode met kalkwas, een decoratieve afwerking die uit de 16de eeuw stamt. In de boerderijen van vroeger werd er een dik kalkmengsel op de muren gestreken. Wat er overbleef werd verdund en gebruikt om houtwerk en meubels te verven. Resultaat, een mooie witte waas op het hout.

Ons huis puilt ondertussen uit van oude en al opgemaakte meubeltjes en ik moet gaan kiezen welke we gaan behouden en welke niet. Van dit kastje ga ik dus afscheid nemen en hopelijk andere mensen er blij mee maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten