maandag 3 december 2012

Een dag zonder soep is een verloren dag

'Een dag zonder soep is een verloren dag', deze wijsheid erfde ik van een geliefde collega op mijn vorige werk. Een spreuk die trouwens perfect op onze wall of wisdom zou passen!

Zomer, herfst, winter of lente, ik durf te zeggen dat hier bijna elke dag soep op tafel staat. Het lekkerste zijn de soepen zonder al te veel tierlantijntjes. De pure smaken naar boven laten komen, iets wat ik heb geleerd vanuit de macrobiotische keuken. Een gezonde en lekkere keuken die mij vanaf de geboorte welbekend is, met dank aan mijn mama!

Vandaag ging ik voor mijn pure pompoensoep. Een halve pompoen (ik gebruikte een oranje hokkaido pompoen - als de schil niet te hard is, kan je die er zelfs aan laten), drie middelgrote uien en een stukje gember (naar smaak) in grove stukken snijden. De gesneden groenten en gember aanstoven in olijfolie. Alles een kwartiertje koken in voldoende groentebouillon, mixen en klaar! Zalig, zeker met wat gehakte peterselie.

Pure pompoensoep zonder tierlantijntjes 

Less is more! Ik kijk nu al uit naar mijn pure pastinaaksoep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten