maandag 21 januari 2013

Een vruchtbaar weekend

Het is dan ondertussen wel Blue Monday, volgens een Brits psycholoog de meest deprimerende dag van het jaar, ik geniet toch maar lekker na van mijn uiterst vruchtbare weekend.

Vrijdag rond een uur of vier gestart met een naai-ateliertje onder vriendinnen. Een perfecte timing zo bleek want de naailes op zaterdag ging niet door. Onder het thema: 'Tasjes maken de vrouw' gingen we van start. Ikzelf maakte nog een aantal broertjes en zusjes bij van mijn eerder gemaakt mini-tasje. Eén tasje, klaar in zes minuten, het blijft voor mij onrealistisch maar het ging sowieso vlotter na een tijd. Restjes stof... ik kan er ondertussen wel weg mee!

Sfeerbeeld naai-ateliertje

Broertjes en zusjes van mini-tasje 1

Zaterdag, kringwinkeldag! Mol had niet zoveel te bieden, Turnhout daarentegen maakte me blij met drie sterretjesborden van Boch. Soepborden van die reeks had ik nog niet én slecht 75 eurocent per bord, die moesten gewoon gekocht worden. De borden werden ook die dag al plechtig ingewijd met een lekker soepje. Een probeersel met als ingrediënten: drie gele wortels, één pastinaak, een halve knolselder en natuurlijk ajuin. Mmmm... winter in je bord!

Winterse soep in Boch bord

Iets wat al lang op het programma stond waren de Mexicaanse bruidskoekjes naar het recept van Dorien Knockaert. Ik had er zoveel goeds over gelezen dat die ook ten huize Tierlanntijntjes gemaakt moesten worden. Dit weekend was het de moment! Een schot in de roos... heel lekker en de structuur doet me een beetje denken aan zandkoekjes. Ze werden tevens erg gesmaakt door mijn mannelijk gezelschap hier in huis!

Mexicaanse bruidskoekjes op Boch bord

Zondagavond in de zetel met een tas warme chocomelk (warme melk + pure hagelslag) en een bruidskoekje in de hand, een schone afsluiter van het vruchtbare weekend! 

3 opmerkingen:

  1. Schoon! (en is dat nu dubbelzinnig allemaal of niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ze nog gezegd dat die reactie ging komen.
    Vruchtbaar / Bruidskoekjes... het zat eraan te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en dat is dan weer netjes de vraag zelf ontweken :-)

    BeantwoordenVerwijderen